Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy





Jakiś czas temu (może ze 2 lata) mniej więcej o tej porze, ale już po finale WOŚP wybrałam się do sklepu plastycznego. Przy kasie Pan Sprzedawca spojrzał na mój portfel i zaczęła się litania- obelgi w kierunku Jurka Owsiaka, wyzwiska na mnie i ludzi mi podobnych. Bulwersacja niesamowita. Na portfelu miałam naklejone serduszka WOŚP.

W internecie i tv swego czasu aż huczało- Owsiak to oszust i wyłudzacz pieniędzy. Nagminne kontrole, wyssane z palca teorie i krytyka tryskająca z każdej strony. Ludzie wówczas podzielili się na 3 grupy- zwolenników, przeciwników i tych, którym wszystko zwisa. Będąc w plastyku trafiłam na zagorzałego przeciwnika... (Pominę tu kwestię braku kultury i zrównania mojej godności z błotem- w sklepie więcej zakupów nie robiłam).

A jak jest naprawdę? Nie wiem. Nie zaglądam Jurkowi w majtki. Co robi po godzinach, na co wydaje pieniądze i ile- nie moja broszka. Ale wiem jedno oskarżanie go o grabież zebranych pieniędzy jest bezpodstawna i mocno naciągnięta.

Niejednokrotnie gościłam w szpitalu (jako odwiedzający na szczęście). Często były to oddziały dziecięce. I niemal za każdym razem osoba, do której szłam korzystała ze sprzętu z serduszkiem. Często były to sprzęty specjalistyczne, na które szpitala nie byłoby stać. I można by tu było psioczyć na fatalny stan służby zdrowia, na złodziei w NFZ (a ciekawe, że w stronę zarządu NFZu nikt nie rzuca oskarżeń i nie wymusza dowodów na uczciwą działalność...), ale to by niczego nie zmieniło... Za to zmienić możemy MY dzieląc się tym co mamy, wspierając fundację, a tym samym naszych bliskich, sąsiadów, współobywateli, a może i samych siebie? Kto wie kiedy nam będzie potrzebna pomoc sprzętu z serduszkiem.

Doświadczyłam wśród moich bliskich znajomych wykorzystania sprzętu sponsorowanego przez WOŚP i wiem, że bez tego by się nie obyło. Dlatego jak co roku idę kupić serduszko. A Ty?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Pracownia MIŚKOWIEC © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka