Jak poprawić swoją samoocenę?

Jak często stoisz przed lustrem i wyliczasz swoje wady? Jak często wzdychasz do modelek na okładkach czasopism i żałujesz, że tak nie wyglądasz? Czy zdarza Ci się obrażać samą siebie? Mówić, że jesteś głupia, brzydka, nic nie potrafisz?



Ja tak kiedyś robiłam. Szłam ulicą i myślałam jakie wszystkie dziewczyny są ładne, a ja nie. Jakie inni odnoszą sukcesy, a ja nie. Ilu chłopaków kręci się wokół moich koleżanek, a wokół mnie nie... To strasznie dołujące. Ma to też wpływ na nasz rozwój, pracę, życie. Swój brak urody starałam się nadrabiać inteligencją. Zawsze chciałam być najlepsza, mieć ostatnie słowo. Całkiem nieźle mi szło. W szkole wygrywałam konkursy, byłam faworytką, ulubienicą nauczycieli. Ale to nie pomagało. Chciałam być ładna, bo widziałam, że ładne dziewczyny mają łatwiej. Inni je lubią, one są pewniejsze siebie. W zasadzie nie byłam brzydka, byłam przeciętna. Ale przeciętność jest chyba jeszcze gorsza, bo giniesz w tłumie, a ja zawsze lubiłam się wyróżniać.
I tak mijały lata, a moje pryszcze i kilka kilogramów nadwagi przysłaniały mi cały świat. W końcu postanowiłam zaobserwować co sprawia, że inne dziewczyny są lepsze ode mnie. Zauważyłam kilka powtarzających się schematów, które zastosowałam w swoim życiu i zadziałało! :-)
Oczywiście każdy ma inną psychikę, inną przeszłość. Duży wpływ na nas ma wychowanie, otoczenie, środowisko. Ale niezależnie od tego, w którym miejscu się znajdujesz, jeśli zastosujesz moje rady- na pewno będzie lepiej!

♥ Toleruj wady.
Wiesz jaka jest różnica między tolerancją a akceptacją? Kiedy coś akceptujesz- zgadzasz się z tym, kiedy tolerujesz- nie zgadzasz, ale pozwalasz by istniało. (np. nie akceptuję tego, że jesz lody na śniadanie, ale toleruję to.) Nie musisz cieszyć się ze swoich wad, ale każdy jakieś ma. Więc zamiast je wyolbrzymiać warto je tolerować. Nie musisz ich lubić, ale przestać zwracać na nie uwagę. Po prostu są. Dzięki nim jesteś wyjątkowa. Gdyby wszystkie dziewczyny miały wymiary 90x60x90 i były supermodelkami świat byłby nudny!

♥ Nie komentuj wyglądu innych.
Jest takie powiedzenie: każdy mierzy swoją miarą. Znaczy to tyle, że jeśli ty oceniasz i obgadujesz innych, myślisz że inni też to robią. Kiedy przestałam zwracać uwagę na ludzi na ulicy, zorientowałam się, że oni też na mnie nie zwracają. Więc następnym razem powstrzymaj się od haseł "ale gruba", "ale ma brzydkie buty", "jaka pasztet", a przestaniesz się bać, że inni powiedzą to samo o tobie.

♥ Skupiaj się na pozytywach.
To o czym myślisz, tym żyjesz. Uczyń swoje życie piękniejsze, przez piękne myśli. O świecie, o innych ludziach i o sobie. Znajdź tyle dobrych rzeczy w swoim życiu byś nie miała czasu myśleć o złych.

♥ Zrób listę.
Poświęć chwilę czasu i zapisz na kartce jak najwięcej swoich dobrych cech. Bądź obiektywna i szczera. Często dziewczyny negują każdy komplement i pochwałę tylko dlatego, żeby zwrócić na siebie uwagę. A może inni naprawdę widzą w tobie coś dobrego? Pomyśl w czym jesteś dobra i zapisz to. Za każdym razem gdy dopadnie cię chandra wyjmij kartkę i przeczytaj. Nie daj sobie wmówić, że jesteś do niczego. KAŻDY człowiek na ziemi jest wartościowy.

♥ Traktuj siebie tak, jakbyś chciała być traktowana przez innych.
Często dziewczyny czują się niedowartościowane, bo nikt im nie powiedział, że są wartościowe. Każda nastolatka powinna słyszeć od swoich najbliższych, że jest piękna. Moment dojrzewania jest bardzo ważny. Ale często tego nie słyszą i popadają w kompleksy. Nie ma jednak sensu rozpamiętywać przeszłość. Bądź sama dla siebie najlepszą przyjaciółką. Chwal się za sukcesy, mów sobie komplementy, poświęcaj sobie czas.

♥ Myśl o sobie dobrze.
Zazwyczaj jest tak, że inni nas traktują tak jak my traktujemy sami siebie. Kiedy będziesz chodzić wyprostowana, z podniesionym czołem, będziesz się zachowywać jak człowiek sukcesu, inni też tak będą cię traktować. Facet w garniaku zawsze budzi skojarzenie kogoś ważnego i nikt mu nie podskoczy. Jeśli natomiast będziesz widzieć siebie jako ofiarę, będziesz się nad sobą użalać, inni to wykorzystają.

♥ Zmień to co możesz zmienić i zaakceptuj to czego nie możesz.
Życie masz tylko jedno, ciało masz tylko jedno. Innego mieć nie będziesz. Nie pozwól sobie zmarnować życia tylko przez kawałek skóry i żył. I tak kiedyś zjedzą je robaki. Jeśli przeszkadza ci twoja waga, popracuj nad nią. Ćwicz, zmień dietę. Ale jeśli przeszkodą jest krzywy nos czy małe piersi- olej to. Przed tobą były miliony ludzi, po tobie będą kolejne. Nikomu to życia nie zmieni, że będziesz ładniejsza z prostym nosem. Szkoda więc twojego życia na przejmowanie się. Nie sztuką jest mieć ciągle z górki. Sztuką jest pokonywać trudności. Dzięki nim możemy dojść na szczyt.

Zapanuj nad własnym szczęściem. Nikt ci go pod nos nie przyniesie, musisz sama na nie zapracować. Zapewniam cię, że wolność od kompleksów doda ci skrzydeł, lekkości. Będziesz widziała w sobie ogromy potencjał, który zmieni twoje życie. Nie zmarnuj go w imię wyglądu. Twoja wartość jest w tym, co masz w środku. Piękna dusza jest o wiele lepsza niż idealny wygląd. JESTEŚ CZŁOWIEKIEM SUKCESU. Uwierz w to i daj sobie szansę!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Pracownia MIŚKOWIEC © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka